mandag 27. februar 2012

Krognesstolene mine...

Nå har jeg hatt to Krognesstoler stående i kjelleren leeeeeenge.... De hadde levd sitt liv i et annet hjem og nå skulle de altså få en ny vår hos Linneas Handleri.



Når jeg skal pusse opp noe, så står alltid valget mellom å være tradisjonell eller å velge noe sprekt, modig noe. Som regel er modig det morsomste! Leke med farger og sammensetninger...




I dette tilfellet må jeg si at jeg feiget ut. Dels også av praktiske grunner. Når jeg får denne "ånden" over meg, så skal det gjøres NÅ. Her er det lite rom for tålmodighet når beslutningen om å jobbe er tatt. Da er det ofte ingen butikker som er åpne....! JA til døgnåpne farvehandlere o.l. Når slikt skjer så tar man det man har.

Utgangspunktet var altså to veldig grønnmalte stoler med veldig rødmønstrede seter. Det ble med andre ord mange runder med pussing, grunning og maling før jeg ble ferdig.



Jeg hadde et lyst, helt nøytralt møbelstoff liggende. La på dette, og ble egentlig veldig fornøyd med resultatet.


De er nå satt ut i butikken vår til allment skue, så håper vi at det er noen som finner en plass til de hjemme.




Så tenker jeg, at om jeg skulle få en ny ånd over meg snart en dag her, så skal jeg jammen meg se om jeg finner et sprekt stoff og trekke de om igjen... Sånn sett er det supert å være "hobbyoppusser". Det er lov å justere i så mange runder man bare vil. Jeg elsker det!!!

Siri


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar